Blog Baru

Blog Baru
Jemput Melawat

Sayonara~
Ape kabo? huhu... akhirnye.. dapat gak aku mengakses intenet.. kat umah aku tu streamyx die memang troublesome.. huhu.. tensen gak sket2.. huhu.. tapi akhirnye.. semalam(ari ahad) aku dah pulang.. PULANG KE KOLEJ!!! so intenet nye pon ade la.. hehe.. dapat la aku mengakses kembali page ini..

Sebelum aku teruskan.. nak mintak la sesape yg membace untuk mendoakan keselamatan saudara2 di palestin. nak semua tanamkan bende ni dalam hati sanubari mereka. tanamkan, "Sesungguhnye satu hari nanti aku akan menjadi antara orang yang akan memperjuangkan kebebasan Palestin. Aku akan cuba untuk mendapatkan semula tanah Palestin, sama ada secara langsung mahupun tidak langsung. Dengan Izin Allah, aku jugak akan menjadi pembela nasib saudara2 di Palestin. Titik mulanya adalah semester ini. Semester yang bakal mendefinisikan masa depan ku sedikit sebanyak. Kemudian akan kuteruskan perjuangan ini sehingga Palestin kembali aman. Insya-Allah, akan aku usahakan. Palestin, keperitan yang kau alami akan berakhir. Itulah janji Allah. Kita akan bersama2 berjuang di bawah panji-Nya. Sama ada secara langsung mahupun tidak."

ok.. sekarang masuk blek pasal post nie...
Aku sebnanye ari tu nak tuleh ape yg kawan aku cakap kat aku.. pasal tahun baru.. tapi tak leh connect plak.. kecewe gile.. nak cite kat sini skunk plak rase cam dah tak bape seswai.. ye la tajuk dah basi kan.. huhu.. so aku summed up je la.. basically die cakap
tahun Dua Ribu Lapan=tahun kegeLapan la, tahun kesiLapan la, macam2.. hahaha.. lawak gak.. tapi tak pe la.. kite skip je tajuk nie ek..

Aku nak citer la sket2 tyme cuti ari tu.. huhu.. baru aku sedar betapo bonar nya kata2

"KALAU HENDAK SERIBU DAYA, KALAU TAKNAK, SERIBU DALIH"

Mana taknye, dulu aku selalu kate tak reti tu la, nie la, macam2 la.. tapi ari tu.. tetibe rase nak sangat bwat sumthing.. bleh plak.. sedangkan a few years back, kalo aku pikir mende2 cam tu automatic aku akan cakap tak mampu la, tak larat la etc2.. sume ALASAN je.. huhu.. Sebab bile aku nak bwat kan, bleh je aku check kat tenet etc.. contohla, kalo dulu tak paham chem la, aku carik2 dalam buku, tak jumpe trus aku kate aku tak tau n kene tunggu orang xplain.. tapi bile aku btol2 nak, bleh je aku masuk kat www.chemguide.uk.co la, www.docbrown.info la.. huhu.. pendek kate, tambah2 dalam dunia IT skunk, sume bende leh je carik kat tenet.. sampaikan tafsir quran pon ade.. nak ape lagi? tinggal nak @ tak je..

Nie nak cite sket lagi.. ari tu ade sorang hamba Allah tu.. die cite kat aku pasal orang convert.. macam2 cara orang carik info pasal islam, just nak tau the truth.. n dengan izin Allah, die pon dapat hidayah n convert sebab TENGOK YOUTUBE!! Bayangkan.. huhu..

So pasnie, aku taknak limitkan boundaries aku.. kalo nak, memang boleh. pangkal kepada sesuatu usaha adalah nak@taknak.. kire niat la.. Dulu aku slalu kate tak reti nie la, tak reti tu la.. tak cukup ilmu la, tak hafal hadis la.. bile orang tanye sume aku cakap tak tau je.. tapi skunk.. kalo tak tau je, bukak je mozilla.. carik kat web2 yg leh dipercayai.. gunekanla segala SUMBER yg ade.. kalo tak kite nie zalim namenye..(tak letakkan sesuatu pada tempatnye.. internet tempatnye untuk jadik tempat kite merujuk dan mencari, kalo tak buat, kire tak manfaatkan, kire tak hargai sumber, n finally kire adik beradik zalim la.. ye dak? huhu...)

So, ape kate, menjelang Semester Baru nie, disebabkan volleyball court, basketball court, badminton court n bermacam2 jenis court(nasib bek food court dikecualikan..) telah ditutup sementara untuk penambahbaikan, ape salahnye kite peruntukkan masa untuk buat sumthing yg berfaedah? ye la, dulu kite leh slalu bersukan etc(ehem2), skunk why not gune mase tu untuk berfikir tentang ape yg kite leh buat? contoh, dulu kite slalu kasik alasan tak de mase nak hafal hadis, nak fahamkan ayat quran etc.. skunk, dah ade masa? ape lagi? tinggal satu je penghalang-diri sendiri. nak @taknak? It's Your Call. Pasal palestin pon. Kalau nak, seribu daya tau. Kalo penjual mee tepi jalan pon bleh menyumbang dengan menyebarkan risalah kesedaran di gerainya, sedangkan seorang wartawan pon boleh membantu dengan menyemarakkan semangat intifada' sesama muslim, apatah lagi seorang doktor? seorang Akauntan? Seorang Engineer? pasti lebih besar had kapasiti yg mampu dilakukannya. Pendek kata, YOU DECIDE!!

PS: so basically aku tak update blog setelah sekian lame pon atas sebab taknak la kut.. huhu.. kalo nak bleh je pegi CC etc.. tapi malas..



This entry was posted on Monday, January 05, 2009 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

0 comments: