Blog Baru

Blog Baru
Jemput Melawat

Sayonara~
Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Pengasihani.
Salam alayikum.
Ucapan salam dan sejahtera ke atas kamu saudara seaqidahku.
Ketahuilah Al-Quran itu adalah kalam dari Allah, yang padanya tidak terdapat sebarang keraguan. Maka fahamilah, betapa kitab itu sangat berat, sehinggakan runtuh berkecai gunung-gunung(Al-Jibal) dek tak tertahan besarnya tanggungjawab itu. Dan peganglah kitab itu dengan kuat, nescaya kamu selamat.

Perkhabaran penuh kudus yang ingin diilhamkan bukanlah perkhabaran besar, yang mana dengan
lesapnya ia tiadalah akan membawa sebarang duka nestapa. Namun perkhabaran ini lebih untuk diri, untuk mengingatkan iman bahawa tapak yang dipijak disini hanyalah lumpur-lumpur sebaik hujan, tidak pejal, tidak teguh.

Perkhabaran bahawa perlunya wujud satu titik perpisahan, yang jelas laksana langit membiru, antara kejahilan dan ke'siddiq'an. Bagaimana keduanya tidak boleh bersatu, jauh sekali bergaul sekali.

Ketahuilah kamu, pernah ada kaum sebelum mu, yang mengaku menjadi saksi kepada kebenaran, tapi pengakuannya tidak diterjemahkan dalam perbuatan. Penyaksian kebenaran itu, bukanlah perkara kecil, sebaliknya merupakan nadi dan jantung agama. Bagi mereka yang menyembunyikan yang HAQ itu, maka merekalah orang-orang yang PALING zalim.

Wadah penyampai kesaksian ini juga, tidaklah wajar didasarkan dengan kebatilan, dan demi sesungguhnya, diri ini mengakui laman ini asalnya dicipta sememangnya bukan bernaung atas niat yang haq.
Dikhuatiri, wujudnya fitnah bila akar pokok bukan berbunga, tapi berputik dari dahannya si melur yang sunyi.
Maka dirasakan lebih elok sekiranya melur yang seharum kasturi, berputik dari akar yang betul.

Maka dengan ini terpisahlah 2 entiti haq dan batil dari percampuran, malah bakal diasingkan dan disingkirkan, mana yang tidak perlu.
Bersaksilah kamu hakikat berakhirnya penulisan aku di laman ini, setelah sedar aku punya tanggungjawab yang sangat besar.
Biiznillah.



- Posted by Blog-owner Aqmin

Location:Northumberland Rd,Southampton,United Kingdom



This entry was posted on Sunday, January 17, 2010 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

0 comments: