Blog Baru

Blog Baru
Jemput Melawat

Sayonara~
Terima kasih dunia.
Aku cukup terpesona.
Kau beri aku bahagia.
dalam diam tak kusangka aku dalam duka.

Aku ketawa
Tatkala iman didada ditikam dan dicincang
Dikunyah dek kemodenan yang menerpa

Aku nyenyak berdengkur
Sewaktu engkau sediakan 'racun' untuk esok
Supaya aku akur dengan keduniaan
yang sia-sia

Aku terlupa suruhan tuhan
Aku tertinggal bebanan badan
Aku pinggirkan matlamat kehidupan
Aku telan segala 'buah' yang kau hulurkan

Aku serik disumbat karya bohongmu
Aku tak tertelan segala nista durjana
Aku tak rela menghadam daging neraka
Semata mata memenuhi tuntutan engkau, wanita tua

Mengalir lesu air mata
Kekesalan yang kurasa.
Tapi rupanya lakonan semata.
Kerana engkau membuat aku lupa.

Sedih konon kata hati
Dek kejahilan yang meraja diri.
Tapi apakan daya hati ini
sudah ditawan nafsu diri
Menipu iman yang menyendiri
Hari demi hari aku lupa akan cinta hakiki

Ya Allah kau jagalah hati ini
Jangan dibiar dikepung nafsu
Jangan dilepas meracuni akal
Kau tutuplah dunia yang durjana
Jangan sampai aku terpesona
Lalai dan leka hingga terpedaya

Dan engkau dunia
Pergilah dari hatiku
Sesungguhnya tidak aku dambakan nikmat mu
Sungguh, tidak aku mimpikan kasihmu
Aku tahu kau hanyalah sementara
Cintamu tak kemana
Nikmatmu hanya seketika









Quran ditinggal, sedangkan itu khazanah tuhan


This entry was posted on Monday, January 11, 2010 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

0 comments: