Blog Baru

Blog Baru
Jemput Melawat

Sayonara~
وَاللَّهُ جَعَلَ لَكُمُ الْأَرْضَ بِسَاطاً (١٩
Dan Allah telah menjadikan bumi bagi kamu sebagai hamparan

لِتَسلُكوا ِمِنها سُبُلًا (٢٠
Supaya kamu melalui jalan-jalan yang luas padanya.

Surah Nuh, ayat 19-20

Itulah dia, Allah menceritakan kepada kita betapa Allah telah menghamparkan bumi yang luas ini untuk kita berjalan-jalan melihat kebesaran dan keagungan kekuasaan Allah. Ternyata, peribahasa jauh berjalan luas pemandangan itu selari dengan tuntutan, agar kita berkelana melihat dan menginsafi kehebatan maha suci Allah yang menciptakan segala-galanya.

Alhamdulillah, dengan keizinan-Nyalah, dapat aku sertai jaulah Majlis Syura Muslimun, MSM London
ke Glasgow Scotland. Kami bertolak pada hari sabtu, kira-kira jam 12 tgah hari.
Destinasi pertama, Portsmouth.

Rasanya perlu aku nyatakan disini, ini merupakan kali kedua aku berkelana keluar kota London. Dan pada kali yang pertama aku keluar pada waktu malam. Jadi ternyatalah perjalanan kali ini jauh lebih mencabar, apatah lagi hari sabtu yang lalu merupakan hari pertama cuti bagi kebanyakan universiti di kota London ini.



Ternyata, kami memang menghadapi keperitan pada awal perjalanan, sehinggakan masa yang diambil untuk keluar daripada kota london sendiri adalah kira-kira 3jam. Nak dijadikam cerita, musim winter ni, maghrib masuk pukul 3.50pm. Maka kelam kelabut la kami dibuatnya untuk mencari tempat solat untuk menjamakkan zohor dan asar dalam waktu asar. Akhirnya solatlah kami kira-kira jam 3 di tepi jalanraya. Best jugak sebenarnya. =)



Oh ya, sebelum aku terlupa, dalam jaulah ini aku menaiki kereta yang diapndu oleh Syed Roslan. Agak horror jugak pada mulanya beberapa(?) kali enjin kereta mati. Hehe. Tapi setelah beberapa ketika, selamat juga kami sampai akhirnya.

Selepas itu kami pun trus ke cardiff bay. Amik gamba katanya. Tapi ntahlah. Xnampak macam banyak spot menarik je.. Mungkin sebab waktu malam kot. Tp still rasa sangat seronok. Sebab dapat lari-lari keliling kwasan tu. Hee~~ kira-kira dalam pukul 11 gitu kami pun alhamdulillah selamat sampai ke Bath.



Disinilah... MasyaAllah.. Kami dihidangkan dengan pemandangan yang super indah. Bak kata hazwan, ultimate tahapnya. Lol~


panjang lagi sebenarnya kisah jaulah PMS 09 ni. Tapi lain kali kot.. Dah penat..
=)



- Posted by Blog-owner Aqmin


This entry was posted on Sunday, December 27, 2009 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

0 comments: