Blog Baru

Blog Baru
Jemput Melawat

Sayonara~
Sekarang ni, dah hampir 3 bulan dok dkat kota london neh.
Macam-macam dah terjadi, *jeng3...*
berkali-kali dah muka jadik kebas sejuk, tangan hilang deria rasa etc2...
lepas nieh, kalau balik Malaysia, aku akan tak segan-segan nak mintak tido dalam peti ais.
kalau setakat air-cond 16C, tak rasa apa2.
dah biasa~
lol..



besar kemungkinan disebabkan cuaca yang super sejuk nie jugak lah, aku rasa, hati aku mengecut.
hilanglah sudah ruang untuk kegembiraan, kesedihan atau keriangan untuk berada didalamnya.
serius, sekarang aku macam robot yang dah nak abeh bateri.
tak ada perasaan.



Bayangkan, aku dah ada plan nak pg Scotland, pastu nak pg France.
logically, aku sepatutnya rasa gembira+excited.
tapi aku tak rasa happy, excited @ mana-mana adik beradik mereka.
LANGSUNG.


tiap2 hari, bila bangun dari tido, aku rasa bosan.
macam kalau ko main game the sims, karakter dalam tu dah melompat2 merungut die boring.
Kalau macam tu takpe lagi, aku taw, pg tengok tv, takpon maen pool, nanti die akan seronok kegembiraan balik.
tapi aku tak.
Oh ya, aku juga dah mendonlod game the sims, simcity dan adik beradik mereka.
aku main, x sampai sejam, aku akan cakap
~BOSAN~



bila buat homework, lagilah.
Aku buat sebab nak siapkan je.
ade la sket2 excitement bila bayang markah yg lecturer nak kasik.
tapi basically aku macam dah 'lali'.
macam kalo ko makan apple, mula-mula sedap, tapi bila dah sampai apple yang ke 27, ko rasa tak larat nak kunyah.
macam tu la aku rasa hidup skunk.



cakap pasal apple, teringat lak aku teori utility.
Teori ni, macam yang aku penah sentuh before this, telah dicipta oleh Jeremy Bentham dan rakan-rakannya.
*nota:mayat jeremy bentham masih berada di Wilkins Building, UCL.*
Mereka menggelar diri mereka Utilitarism, satu kumpulan yang memperkenalkan penggunaan sukatan 'nilai' pada benda.
Contoh,
apa 'nilai' sekeping roti?
berbeza kan antara seorang kaya dan seorang miskin?
utility adalah 'kepuasan' yang diperoleh seseorang daripada membeli/mendapat sesuatu benda.
basically dia seolah-olah mem'value'rise kan semua benda, termasuklah keindahan alam, pencemaran, malah jugak nyawa.
ya betul, nyawa.
Bagi mereka, kalau 'kepuasan' membunuh kamu lebih tinggi dari 'kepuasan' membiarkan kamu hidup, maka kamu perlu dibunuh.
terkejut bukan?


Owh, tapi itu bukan poin saya.
saya nak beritahu ke'down'nan saya.
yang ntah disebabkan apa atau kenapa.
Apa yang aku buat, mesti salah.
apa yang aku cakap, mesti salah.
apa lah yang tak kena agaknya.
adakah disebabkan aku telah 'makan' hidup dengan banyak sehinggakan aku rasa tak larat dah?
adakah aku perlu 'berhenti makan' hidup?


Ya Allah.. tolong..
aku rasa cam nak pengsan je.
dahla rasa cam asyik salah.
I can't take this anymore.
I felt 'so heavy' inside.
Maybe its time?






This entry was posted on Sunday, December 13, 2009 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

2 comments:

    herman rawi said...

    kau rindu aku sebenarnya aqmin. sun worry. malam ni doa cakap Ya Allah, ketemukan aku dan eman dalam mimpiku agar dapat eman memberi kebahagiaan kepada hatiku yg kosong ini.

  1. ... on December 13, 2009 at 11:47 PM  
  2. AdaptingChange said...

    aku doa tak makbul.
    ko doakan bley?
    dulu slalu kontek sayed nk sroh doa.
    skunk da xde..
    lol~

    btw, ko nk taw x kalo aku jumpe ko dalam mimpi ape aku nak bwat?
    hrmmmmm....*bunyi excited*
    sesuatu...~~
    =)

  3. ... on December 14, 2009 at 12:51 PM