Blog Baru

Blog Baru
Jemput Melawat

Sayonara~
Alhamdulillah. Setelah sekian lama mencuba akhirnya berjaya juga. Kalo nak ikutkan, aku dah dekat 2 tahun berada dekat rumah nie. Dah dekat 2 tahun, tapi tak sorang pon dalam kawasan kejiranan nie aku kenal. Dah dekat 2 tahun, aku tak bercakap ngan sesape dekat kawasan umah aku nih. Sedeh gle. Biase pg sembahyang(kadang2 terskip jugak, huhu) pastu trus balek. tak tegur org langsung. Memang sah aku nih ade masalah nak bersosial. Antara "masalah sosial"
yang dihadapi pelajar kolej KY skunk.(kan?)

Aku bertekad untuk ubah mende nih.tyme cuti ni tiap2 kali aku pg surau, mesti tak jumpe budak2 age aku. Kalo tyme depe datang pon, aku mesti masbuk, and bile abes sembahyang, depe dah ilang. Kalo aku datang awal, tak jumpe plak. huhu.. tapi tadie tyme maghrib, akhirnye bertegur gak aku ngan 2 orang budak(setelah 3 hari.. huhu).. gini arr lebih kurang dialog nye..hehe

NO PAIN: Assalamualaikum!
Budak 1: Waalaikum salam.. Sapa ntah nama?
No PAIN: Oh.. Name !@#$!%!... ko plak sape?
Budak 1: Khairullah..
Budak 2: Saya Ku Arif(tak silap la).. Jarang nampak..
NO PAIN: (adeh, nih perli ke pe nih?) Ooo.. aku still blaja.. tyme cuti bru ade kat umah..
Khairullah: O.. Still blaja? sekolah ape?
NO PAIN: tak de lah... tengah wat A-level..
KU: Kat mane tuh?
NO PAIN: Kat ermm..(ang aku gtau konfem tak tau..) Dekat Tanjung Malim..
Khairullah: Tanjung Malim? Jauhnya! Hang dok kat sana ek?
No PAIN: (Ish die nih.. tau tak Tnjg MAlim kat ne nih?) A'ah.. sebab tu jarang dok kat umah.. cuti panjang je balik.. Ang plak blaja' kat mana?
Khairullah: Oh.. Saya kat Matrix Penang.. dekat ja..(tau le..heheh)
Ku: Saya? baru form 5..
NO PAIN: oh.. ok la.. aku balik dulu na.. Assalamualaikum..

Pergh.. relief gle.. akhirnye bercakap gak aku..Sebnanye petang tu tyme asar, (ade 2 orang je jemaah mule2, aku ngan sorang pakcik..).. aku dah sembang ngan sorang pakcik nih.. tapi tak tanye plak namenye.. dulu penah arr die tegur.. tapi aku senyum je.. tak brani b'cakap.. ye la, aku kan pemalu.. tadi die cakap....

Pakcik: Sehat?
NO PAIN: Alhamdulillah.. ermm..(ape nak cakap nih?huuhu).. malam nie ade ape2 kuliah ke pakcik?
Pakcik: Malam nie? tak de... malam esok ade la. lepas maghrib.
NO PAIN: oh..

Tetibe ade sorang lagi pakcik datang, tegur pakcik tu, aku pon ape lagi cabut ar.. aku slaam ngan pakcik tu n trus blah.. haha..

So Insya-Allah kalo tak de pape, esok aku leh arr tuleh pasal kuliah maghrib tu. itupon kalo ade rezki.. sebab mak aku cakap nak bawak aku gie klinik.. ade sikit health disease.. aku nie sebnanye ade penyakit yg ongoing.. tapi selagi terdaya, insya-Allah kan ku teruskan usha selama ini.. Aamiin..




This entry was posted on Monday, November 24, 2008 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

2 comments:

    Faizul Syafiq said...

    "tapi selagi terdaya, insya-Allah kan ku teruskan usha selama ini.."
    ko usha sapa selama ni?
    hehehe

  1. ... on November 24, 2008 at 7:17 PM  
  2. AdaptingChange said...

    Kureng arr ko nih blur..hehe.. aku bukan usha.. kalo usha pon ngko je ler.. kui3.. tu usehe, dlm nada bersemangat pilu, die jadik US-HAAa. ga3,..

  3. ... on November 25, 2008 at 8:27 AM