Blog Baru

Blog Baru
Jemput Melawat

Sayonara~
Sebaik tiba di Lapangan terbang Heathrow, aku telah di-pick-up oleh para senior-rita, iaitu
Adam Hamdan(yay~) Nik Hazwan(yay~) dan juga Iman Shafiq(bukan Iman Manan eyh~~)

Malang nasib badan, sampai2, aku cuba nak bernafas kuat2, nak bagi kuar asap2 yg slalu nampak kat tv tuh, tp takde.. hampa..huhu..

pastu naek la kete yg dipandu oleh nicky(name manje hazwan~~)
pusing punye pusing, tgk2 ktorang sesat.lol~~
sepatutnya dr Heathrow pukul 9 sampai umah plg lambat kol 11, tgk2 sampai dah nak pukul 1!! haha..
tp ok gak arr, that's the first time I saw Emirates Stadium with my own eyes!!

hehe.

Pastu masuk la Hall. Tgk2 takde lagi rumate. sonok gle. Bilik besaw, selesa gle.
Haritu hari Selasa.

Sementara tunggu rumate masuk, (aku expect plg lmbt die masuk sabtu), aku lepak arr kat Finsbury Park. Ye la, sebab tak de lg cooking utensils kan.. huhu..
Adam Hamdan plak bawak aku pg OXFORD STREET!!!!!!
Ya Allah.. sesaknya tempat tu macam ape ntah!
n buses kat sini macam tak btol sket, da sedo diri beso gedabak, still bawak dekat2, horror gle, rase mcm nak kne langgar je tiap2 kali stop. Tp btol la, bus driver die mmg cekap nk mampos. Kalo hantor driver m'sia, (no offence to all bus drivers~~) rasenye tiap2 kali stop terlanggar orang.hee~~

Kat sini aku singgah PRIMARK. konon2 supermarket yg jual sume mende kecuali makanan(kot?). n the best thing, harga die MELETOP!!! murah gle!!
aku beli laundry bin, sarung duvet, cadar, sarung bantal, ngan 2 set baju tido. owh, and yeah, tuala skali. cube teka harga die???
29POUND SAHAJA~~~~~
gle kan??
haha..(takyah arr konvet, kalo x mampos arr tak blanje gtu~~hehe)

n then aku prgi ARGOS!!
seyesly, nie la kedai paling CRAZY aku pnah jumpe. aku masuk2 pnye la excited nk beli bantal etc.skali tgk. YA ALLAH!!!!!
kedai tu ade like 7 rows of tables, yg ade 2 mesin yg look like a telly on each table.
setiap table lak ade mcm 4 books, yg tunjuk barang2 yg die jual. macam magazine gtu. gle kan?


Nampak tak brader neh macam ngah usha sumthing kat atas meja tuh? ha.. itulah die namenye tgh browsing. ko kne cari barang yg ko nak, pastu amek number code die. ko check kat mesin tuh, by entering those codes, n check availability.

nampak catalog tuh? n that machine over there?? haha.. mantop kan???


nie screen kat machine tuh. check PS3.. banyak lg dow. bley beli satu.. hehe..

lps check, kalo ade, kite kne isi kat satu borang. lps tu bwk pg kaunter, die check. n then bayar. die kasik kite number giliran plak, kite kne pg the other room. kat situ, kite tunggu barang kite siap di''bungkus''. pastu bile die pggl number giliran kite, pg la amek barang, n trus blah. macam tunggu number kat bank plak kan?? haha..
systematic betul. leh kurangkan kecurian, n most of all, kite tak yah jalan jauh2 nak tgk barang. cume disadvantage die takleh tgk depan mata la barang tuh.. n tak leh nak pegang dulu..(especlly kain, macam konferter etc...)


haa.. pastu ktorang makan kat Finsbury Park. Masakan nik Hazwan.hee~~

Esoknya prgi makan kat Sizzling Bombay yang digembargemburkan sedap tuh.. but sorry la adam eh.. not really my taste.. tak bes la~huhu..

Ade gak kedai kat Drummond Street tu name die Simply Chicken. Halal jugak. n sedap gak arr.. tp still... rasenye ayam kat Teluk Intan pnye Gulam Rasul lg sodap.(haha.. pilus mesti taw kedai neh..)

kalo dekat Goodge Street lak, ade Subway halal. n ade juga Italiano Pizza yg jugak halal. kat sini juge lah ade Muslim World League yg merupakan satu bangunan lima tingkat yg digunakan untuk solat, (tingkat 2 die hari lain selain jumaat ade jual nasi briyani. but still, sori la einstein.. again, not really my taste...)

haha.. aku asyek cakap pasal makan je eh.. wakaka...

btw, aku tunggu pnye tunggu.. sampai hari Ahad bru rumate aku sampai.. name die Edwin Clifford-Coupe..nie gamba Facebook die..

haha.. aku macho lg kot? wakaka...

die dok kat Kent katenye.. dekat je ngan london..(die la cakap.. wkaka...)
n then to my astonishment, die jugak agak 'peramah'. Abes suma pintu dari 3rd floor sampai ke basement die ketuk, nk berkenalan kate nye.. huhu..

n then, besalah orang puteh.. minum arak etc.. ade skali muke die biru-kepurple-an. boley?
huhu.. balik dalam kdaan mabuk etc.. pukul 2pg la.. adoi... sedey aku..

n then barang2 die... adoi.. bersepah gak arr.. tp nk wat cane.. I'll have to learn to live with it kan? huhuhuhu...

So far die tak bwat la mende2 yg boleh mnybbkan aku menjerit gtu. waakakaka.. n die agak respect arr ngan aku yg berpegang pd religion neh. Bile aku smyang@bce quran, die perlahankan music die.. so he's quite understanding la..

erm... tu je kot so far?
maybe later aku cite pasal mende laen plak??
yeah, here in london, there's so much to share.
aku blum cite pasal modules yg aku amek lg kan?ha...
you'll have to wait for it then~~
(btw, hari neh, Nik blanje aku makan subway. hari neh gak, aku berjaya bernafas asap for the 1st time~~ wakaka)




This entry was posted on Monday, October 05, 2009 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

0 comments: