Blog Baru

Blog Baru
Jemput Melawat

Sayonara~
Wah.. dah beberape hari aku tak mengupdate blog.. huhu.. Maklum le.. oghang ngah trial.. Baru ja abes paper ari sabtu(semalam)..hoho.. And the best part is, AKU BALIK UMAH SEMALAM!!

hehe.. ye la.. tak penah le plak aku balik weekend.. tambah2 short weekend.. mane tak excited.. Citer die gini, abang aku yang bahjet power men bola telah ditackle dengan dahsyat nye, menyebabkan die nye muscle koyak pebende tah.. die cakap ala-ala rosicky nye injury..haha.. bajet.. Pastu, mak aku amek arr die balek, nak bawak pegi berurut.. alang2 dah pg KL, mak aku tanye arr nak balek ke tak, aku tanpa segan silu malu-malu terus cakap nak je..hehe.. so, dapat la aku pulang merestkan fikiran yang kusut masai setelah penat ber'exam'..

Ok2, itu citer pasal balek. Yang aku nak citer ari nie pasal pagi tadi. Before bertolak balik, mak aku singgah arr kat umah kawan lame die(aka neighbour depan rumah). Actually, before this aku memang duduk kat teluk intan. Tyme aku tadika kecik2.. Aturan Tuhan, rumah aku sekarang neh betul2 selang 4-5 buah dari umah lama dulu. So basically, neighbour2 aku skunk neh memang mak aku knal btol2 la.. Pasal neighbour yang mak aku singgah pagi tadi, actually aku knal sesangat. Sebab depa dok btol2 depan umah lame dulu. Anak die sumer memang kamceng ja ngan aku.. So aku excited gak arr nak jumpe member lame, tyme kecik2 dulu slalu men power rangers same2..haha..

Name die hakim. lame sesangat tak jumpe. Jumpe2 tadi, tengok die dah beso panjang dah(macam arr aku tak 'beso'..hehe..) muke die pon dah ensem, jauh meninggalkan aku..(sedeh, t'pakse wat public confession). Skunk neh, die wat course Music kat UiTM.. ngah sembang2 ngan die, tetibe die citer pasal tyme aku kecik2 dulu, slalu men buai kat depan umah die... huhu.. sedeh aku dengo nye.. tak sangka aku ade member yang concern cam die.. Hakim, hakim..haha...dulu, kalo pegi ngaji, aku mesti taknak pegi kalo die tak pegi. aku kasik alasan macam2, pastu aku pegi umah die maen keta "dashyankuro"..haha.. budak2..

Tapi sekarang, semua orang dah besar. Semua orang dah empunya halatuju masing-masing. Tyme kecik2, die memang arr ade piano, tapi tiap2 kali die maen aku rase tak sedap ja.. haha.. skali major dalam music gitu.. Itulah die namenya takdir. Allah SWT tu dah menetapkan segala-galanya sejak dulu lagi. Betapa Indahnya ciptaan-Nya. Kalo bayangkan balek, tyme kecik2 dulu tak penah2 aku pikir pasal wat will happen in da future.. tapi Allah dah siapkan semua untuk kita. Alhamdulillah...

Masa yang berlalu tak akan kembali. Yang dah pergi takkan kembali. Yang akan datang pasti akan pergi jua satu hari. Yang Pasti, Allah itulah tempat kembali.

Oleh itu, marilah sama-sama kita periksa semula apa tujuan hidup kita. Apa matlamat hidup kita.

"tidak aku ciptakan jin dan manusia itu melainkan untuk beribadat kepada-Ku",
Surah Ad-Dzariyat, ayat 56.

Maka sidang pembaca yang dikasihi. Masih tidak cukupkah bukti2 kebesaran Illahi untuk kita akur dan tunduk seterusnya beriman kepada-Nya? Pikir2kan..
Apakah ada apa-apa perbuatan yang kita lakukan bukan kerana-Nya?
Jika ada, apakah kita rasa perbuatan itu PERLU?
Jika YA, adakah kita rasa perbuatan itu BAIK?
Jika YA, adakah kita YAKIN Allah meredhai perbuatan tersebut?
JIKA TIDAK, ADAKAH perlu KITA TERUS MELAKUKANNYA?

Wallahu'alam. Moga bermanfaat..




This entry was posted on Sunday, April 12, 2009 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

0 comments: