Blog Baru

Blog Baru
Jemput Melawat

Sayonara~
Kepada sesape yang dah besa ikut blog aku, korang pasti dah perasan, aku neh suke letak tajuk yg kekadang2 tak ade kene mengena pon ngan 2-3 perenggan pertama aku. Biasanya, aku mesti akan cerita macam2 benda, last2 baru bgtau pasal tajuk kan? ha.. lebeh kuang gitu gak arr kali neh..

1st skali, minggu nih aku diserang demam.. tengok2 hari yang aku demam tu, sama ngan hari orang discover "swindle flu" atau demam babi. cuak gle aku..hehe..Aku pon pergi arr matron, amik mc, makan ubat... seyes gile, ubat yg aku dapat memang ubat pelali gajah. aku minum ja, terus hilang semua benda. nampak terbang2 sahaja. haha.. nih, gamba ubatnya.. Benatussil Expectorant.


Alhamdulillah, ngan izin Allah, hari nie, Rabu, lepas lebey kuang 5 hari demam, aku rasa dah sehat sket dah.. though aku still batuk2 n selsema..

Nak dibuatkan crita, eventhough aku demam n sakit2, pagi selasa, (semalam), aku still managed untuk bangun awal pagi. pukul 4.00 a.m. aku tido dalam pukul 1.00 am(lepas wat further pure Dr. Bano), n tido ngan dengkuran yang kuat sampai kol 4.00 sebelum aku tersedar yang NEWCASTLE's VITAL MATCH IS TONINGHT!. aku bangun, n trus bukak soccernet... check2 newcastle still seri.. o-o.. sampai la ke final whistle.. kecewa...

Info: Newcastle adalah kelab liga perdana Inggeris yang mempunyai stadium ke-3 terbesar sekarang, dibelakang MU n Arsenal. Newcastle adalah kelab yang mempunyai jumlah 'turnover' penonton ke-5 paling ramai dalam liga yang sama. Newcaslte juga merupakan antara kelab Inggeris yang terakhir yang berjaya masuk dalam top 4 selain 'big four'.
Newcastle pernah mendahului sebanyak 7 mata di depan MU 7 tahun lepas sebelum tergelincir dan hanya merangkul tempat kedua liga Inggeris. Newcastle, dibawah pimpinan Sir Bobby Robson, pada tahun 2004 masih lagi merupakan kelab Inggeris yang mewakili England ke Liga juara-juara Eropah. Newcastle juga, kali terakhir muncul di Eropah pada tahun 2006, sewaktu dibawah kendalian Glenn Rhoeder, berada tempat ketujuh dan menyertai Euro Cup. Tapi kini, semuanya hanya tinggal kenangan. Tahun ini, buat masa ini, Newcastle berada pada tempat ke 18, 3 mata di bawah tempat selamat-17-. Match selepas ini, vs Liverpool. peluang menang, o [.]

can he scores? NO. He Can't [.]

Itu kisah sedih Newcastle. Tapi, kalau kita tengok kembali, mungkin ada baiknya kalau newcastle kena relegate. antara sebabnya:
1:player2 yang 'bajet' bagus, tapi hampeh, hancik, berat, akan 'blah'. eg: Ameobi, Viduka, Geremi, Butt, Duff, Owen, Smith.(ok ar, maybe ade antara name2 nie actually bagus, tapi.. gaji mahal sangat la...)
2:Bleyh arr newcastle ade 'Chance' nak menang trophy (coca-cola championship cup) kalo newcastle menang. dah berploh2 tahun tak menang ape2.
3.boleh arr yougsters yang talented macam Kazenga Lualua, Mark Donniger, Jonny Godsmark, Andy Carrol, Haris Vuckic, Nile Ranger, Ben Tozer, Tamas Kadar, Tim Krul etc menyinar. baru gempaq sket.

So basically, relegation could be a blessing in disguise. Fine, in the short run, macam2 akan terjadik. Newcastle akan rugi hampir 2B pound atas dasar TV rights, Sponsorship, Premeir League money etc. tapi, kalo newcastle leh survive, next season, we might come straight back up and might even shocked other teams as well. Espclly the likes of Sunderland, Middlsbrgh etc. haha..

sorry arr eh.. aku nih, kalo cakap pasal newcastle memang berapi sket...hehe...

Papepon, howay the lads!!

PS: slogan newcastle pon ade gak unsur short-run vs long-run neh.
"the future is black, black and white!"




This entry was posted on Wednesday, April 29, 2009 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

0 comments: